03 de juliol, 2009

M3 ....

Si preguntem al carrer per l' M3 .. hi haurà un il.luminat que ens parlarà del famos MI5 , del Match 3, del BMW 3 i fins i tot de la marca de notes adhesives 3M.

Picture Cristòfol

Jo, però, em refereixo trinco - trinco, bitllo - bitllo als actius liquids en mans del púiblic, la massa monetària anomenada M3 . Avui per una d'aquelles circumstàncies de la vida ha deixat de funcionar la nostra màquina de fabricar bitllets i puix que haviem de fer front a alguns pagaments inajornables, hem anat a retirar un petit feix dels nostres estalvis. Dels diners que deixem als bancs a fi que ens els guardin i s'enriqueixin .


La agència que la meva entitat bancària tenia sota casa esta tancada, clausurada. Passeig amunt per trobar que la oficina principal a la meva ciutat te el caixer fora de servei.

Malgrat el latrocini d'una comissió d'usura, em resigno a passar en tercer lloc, per una la oficina principal d'una caixa mastodòntica. Tancada per nocturnitat un cartell em fa tombar cap a un altre sucursal vora casa.

El caixer autòmatic em diu que res de res, operació no disponible. Ja en van quatre.

Paciència i sabata. Entro a la oficina de la competència, la caixa amb pianista i pèrdues astronòmiques. El caixer no pot efectuar la operació. Cinquena sucursal visitada.


Que n'és de pèrfida la voluntat de la Fortuna. I que n'és de sarcàstic el compte del Rei Mides.

Els meus cèntims manllevats per una xarxa telemàtica, jo tot just agrego el meu nebot de 10 anys com amic al Facebook i mentrestant a Singapur o a Abhu Dabi hi ha algú que compta amb fruició els meus bitllets (reals) de 500 Eur.


La globalització també juga amb els meus cèntims. De fet hi ha un tal Zapatero que m'els està rentant cada dia.

Vaja, que cada cop que obre la boca compromet els meus cèntims, puix que el que promet té un cost, es financia contra deute i el deute d'avui contra el valor real dels meus cèntims ( i els dels meus hereus ).


A casa en deien treballar per les putes. i a sobre sense poder-los tocar.






Publica un comentari a l'entrada